Relacja z wyjazdu technicznego – Kanał Elbląski

Kanał Elbląski – najdłuższy kanał żeglowny w Polsce, jedyny na świecie działający system pochylni, Pomnik Historii już od momentu powstania pełnił – oprócz gospodarczej – również rolę turystyczną. Dziś to właśnie dla turystów przeznaczony jest cały szlak wodny łączący Ostródę z Elblągiem i przez Zalew Wiślany – Bałtykiem. Kanał Elbląski to jednak nie tylko skarb dla wodniaków i wielbicieli przyrody, ale także przebogata historia skupionego wokół niego regionu i myśli technicznej. Wszystkie te aspekty mogli podziwiać 14 maja br. członkowie W-MOIIB wraz z przejazdem m.in. wzdłuż pododcinka B budowanej drogi ekspresowej S7, który w szczegółach został omówiony przez Pana Bertolda Wiśniewskiego z GDDKiA.

Rewitalizacja trwająca w latach 2012-2015 była pierwszym generalnym remontem, jaki przeszedł Kanał Elbląski od momentu powstania, czyli od 150 lat. Objęła ona kapitalny remont zabytkowych pochylni (Buczyniec, Kąty, Oleśnica, Jelenie i Całuny), czterech śluz (Miłomłyn, Zielona, Ostróda, Mała Ruś) oraz odmulanie i umocnienie linii brzegowej na niektórych odcinkach (szczegóły dotyczące remontu znajdują się tutaj). W ramach całego projektu odnowiono także Izbę Historii Kanału Elbląskiego w Buczyńcu.

1 2 3 4 5 6 7